/* */
Meest gestelde vragen

Omdat uw tijd kostbaar is, hebben wij hieronder op de meest voorkomende vragen een antwoord gegeven.

Staat uw vraag hier niet bij? Ga dan hier voor het contactformulier.

Kosten & abonnement

Hoge korting (bijna 50%) in ruil voor 30% zendtijd, hoe zit dat?

In het verleden boden wij dit voordelige instap abonnement, zodat iedere praktijk de toegevoegde waarde van DentalView kon ervaren. Door zelf 30% van de video’s te vullen met informatie over tandheelkundige merkproducten, krijgt u deze hoge korting. Indien u hier niet voor kiest is de korting niet van toepassing. U kunt iedere 6maanden wijzigen.

Wanneer vindt de facturatie van mijn abonnement plaats?

Ieder half jaar (januari en juli) ontvangt u per post een factuur voor uw abonnement.

Wat is de looptijd van mijn contract?

De de looptijd van het contract is 24 maanden vanaf de leverdatum van de mediaspeler en wordt automatisch met eenzelfde periode verlengd. De opzegtermijn van het contract bedraagt 3 maanden en kan alleen schriftelijk plaatsvinden met het daartoe bestemde opzegformulier.

Welke LCD TV moet ik aanschaffen?

U kunt iedere LCD TV gebruiken, zo lang deze maar over een HDMI/DVI ingang beschikt. Dit is een speciale HDMI ingang geschikt voor een DVI-signaal, waarbij de audio via een aparte 3.5mm jack-kabel op de LCD kan worden aangesloten. Dit is bij 75% van de LCD’s het geval.

Systeem & Installatie
Zelf installeren, is dit ingewikkeld?

Nee, de installatie van de mediaspeler is net zo eenvoudig als die van een dvd-speler. De mediaspeler is Plug & Play.

Maar hoe installeer ik?

Simpel, gewoon de meegeleverde kabels op de mediaspeler & LCD aansluiten. U ontvangt hierbij een overzichtelijke handleiding.

Waar plaats ik de mediaspeler?

Bij voorkeur achter de LCD. Hiervoor dient er minstens 8 centimeter tussen de LCD en de muur te zitten.  Of boven het systeemplafond. Kabels lopen dan bij voorkeur via een kabelgoot.

Storing & defect
Ik krijg geen beeld?
  • De LCD staat niet op het juiste inputkanaal. Wij verwijzen naar de handleiding van uw LCD om na te gaan op welk inputsignaal de LCD moet staan.
  • Los zittende stekkers. Druk alle stekkers goed aan.
  • De mediaspeler is OFFLINE en dus niet (meer) verbonden met uw internet.

In slechts 2% van de gevallen komt dit door een defect in de mediaspeler.

Mijn mediaspeler is OFFLINE wat moet ik doen?
Voor een antwoord op deze vraag kunt u deze pdf downloaden: Urgent Dentalcast offline
De mediaspeler is defect, wat moet ik doen?

Als u zeker weet dat de mediaspeler defect is (2% van de gevallen), dient u deze voor reparatie aangetekend per post naar Centomedia,T.a.v. Dentalview. Onderwerp: reparatie, Industriezone Ravenshout Z8 8026/ Industrieweg 83 – 3583 Paal-Beringen – Belgium toe te sturen.

Indien u beschikt over onze “Storingsdienst + (5jr) Garantie & Omruilservice” ontvangt u binnen 5 werkdagen een nieuw exemplaar. Indien u niet over deze dienst beschikt, zullen wij de reparatie van de mediaspeler in behandeling nemen.

De reparatiekosten (buiten de garantieperiode van 2 jaar) brengen wij met een maximum van euro 150 per gebeurtenis in rekening. Gedurende de reparatieperiode blijft u het abonnementsgeld verschuldigd.

Zit er garantie op de DentalView-mediaspeler?

Ja, er zit standaard 2 jaar garantie op. Als onderdeel van onze “Storingsdienst + (5jr) Garantie & Omruilservice” kon u deze periode verlengen tot maximaal 5 jaar.

Overig
Wat is het voordeel van de DentalView- mediaspeler?
  • Hij is gekoppeld aan onze online videobibliotheek en overal ter wereld via internet op afstand bestuurbaar.
  • Er hoeft geen software of ander programma (Cd-rom) door u te worden geïnstalleerd (er is geen computerkennis vereist)
  • Er is geen virus software met ingewikkelde updates nodig.
  • Zelfs in geval van een netwerkstoring, blijft de mediaspeler gewoon de video’s afspelen. Uw patiënten hebben hier dus op geen enkele wijze last van.
  • De mediaspeler herstart zeer snel in geval van een stroomstoring. Dit in tegenstelling tot standaard computers, die uw actie vereisen ( invoer gebruikersnaam + password).
  • Er kunnen gedurende een zeer lange periode (tot wel 5-7 jaar) continue video’s worden afgespeeld.
  • Er draait geen Windows of Linux OS op (is virus gevoelig, regelmatige updates noodzakelijk, extra software licenties vereist, hoog stroomverbruik etc.).
  • Er is passieve koeling. Standaard computers zijn actief gekoeld. Dit betekent bewegende delen, wat de levensduur verkort.
  • De mediaspeler heeft geen consumenten harddisk, maar een geschikt voor industriële toepassingen (cruciale systemen binnen banken, vliegvelden). Ook dit betekent weer een langere levensduur en geen overlast (storingen).
  • De mediaspeler is instelbaar t.a.v. de te gebruiken bandbreedte voor het “downloaden” van de Dentalcast video’s. Hierdoor wordt uw netwerk minimaal belast. Dit in tegenstelling tot standaard computers, waarbij bestanden volledig worden gedownload en uw gehele netwerk trager wordt.
  • De mediaspeler is “backwards compatible”. Dit betekent dat zolang dat de mediaspeler functioneert u deze voor Dentalcast kunt gebruiken (incl. alle toekomstige upgrades). Dit in tegenstelling tot standaard computers, waarbij oudere modellen veelal nieuwe toepassingen of softwareprogramma’s niet aan kunnen. In dit geval wordt u gedwongen weer een nieuwe computer aan te schaffen.
Wat is de "online videobibliotheek"?

Dit is de online omgeving waar u via internet op een gebruikersvriendelijke manier uw eigen DentalView uitzending samenstelt. Na het samenstellen van de uitzending wordt automatisch via internet een signaal naar de mediaspeler gestuurd, waarna deze de uitzending afspeelt. De mediaspeler wordt dus op afstand bestuurd.

Kan onze praktijk ook meerdere DentalView aansluitingen krijgen?

Ja, als praktijk kunt u meerdere mediaspelers afnemen (verschillende uitzendingen) of 1 mediaspeler koppelen aan meerdere LCD’s (dezelfde uitzending). Dit is uw eigen verantwoordelijkheid.

Wat gebeurt er als de praktijk verhuist of stopt?

Als de praktijk verhuist, bent u er verantwoordelijk voor dat DentalView mee verhuist en na de verhuizing net zo functioneert als voor de verhuizing.

Omdat DentalView Plug & Play is, levert dit nooit problemen. Als de praktijk onverhoopt binnen twee jaar stopt met zijn activiteiten zien wij dit als het opzeggen van het contract.

Video Help Center

DentalView is zeer gebruikersvriendelijk. In 5 minuten stelt u eenvoudig uw uitzending samen.
Mocht u er toch niet uitkomen dan hebben wij voor u onze online instructievideo’s die stap voor stap alles voordoen.

(nb: De video’s zijn een weergave van de “oude” online video bibliotheek en worden niet meer geupdate).

5 minuten Introductie (belangrijk)

Wij raden u aan altijd eerst deze video te bekijken voordat u uw uitzending gaat samenstellen.

1. Playlist vullen met video’s

O.a. preview bekijken, toevoegen, van positie veranderen, verwijderen etc van video’s.

 

 

 

Uploaden eigen bestanden

Oa. Uploaden foto’s en video’s.

 

 

NIEUW! De SCHEDULER

Voorbeelden van gebruik van de Scheduler:
1. Op ma/woe/vrij speelt alleen praktijkinfo over tandarts X
2. Op woensdag van 12uur – 17uur worden alleen kinderclips afgespeeld
3. Op donderdag worden alleen clips over orthodontie afgespeeld
4. Vanaf 1 dec tot 16 december speelt de clip af over de kerstvakantie/ of info over verzekering
5. Iedere dag van 8-12 uur verschijnt de template met economisch/binnenlands/buitenlands nieuws als ochtendkrant
6. Iedere dag van 15-18uur verschijnt de template met opmerkelijk nieuws als middag “shownieuws”

 

1 Eigen praktijkinformatie toevoegen

O.a.: eigen foto’s toevoegen, Templates toevoegen, Kopieren voor later gebruik OF meerdere keren gebruiken, Foto verwijderen (indien noodzakelijk

 

2 Een PREVIEW van ingevulde praktijkinformatie bekijken

 

Actueel nieuws, Entertainment & Ontspanning

O.a. dagelijks actueel nieuws en automatisch nieuwe video’s .

Hoge korting

O.a. video’s adverteerder toevoegen

 

 

1. Klembord

O.a. video’s aan favorieten toevoegen en kopieën maken

2. Wachtwoord wijzigen